رویکرد و شهرسازی

۲۷ بازديد

برای مشورت کردن شناسه یکتا گواهی مالکیت




همان طور که هر فرد حقیقی و واقعی، دارنده کد ملی و هر فرد حقوقی، دارنده شناسه ملی منحصر است، هر مدرک مالکیت نیز دارنده یک شماره اختصاصی با تیتر ( شناسه یکتا مدرک مالکیت ) بوده که در بالای مدرک و در سمت راست آن قراردارد.

شناسه یکتا گواهی مالکیت یا این که کد یکتا ملک، از جهات گوناگونی حائز اهمیت است. از جمله، در صورتیکه فردی، قصد پیگیری واپسین موقعیت یک ملک را داشته باشد، قادر است با به کارگیری از شناسه یکتا گواهی مالکیت به وبسایت سازمان تصویب سندها و املاک مرزوبوم مراجعه کرده و از واپسین شرایط یک ملک باخبر خواهد شد. همینطور، یکی داده ها مرتبط با ملک که مایحتاج میباشد در هنگام نام نویسی در سامانه املاک و اسکان، در آن وب سایت وارد گردد، شماره یکتا گواهی مالکیت میباشد.

با دقت به آنچه در زمینه‌ی مداقه شناسه یکتا مدرک مالکیت گفته شد، درین نوشته‌علمی به توضیح این شماره که کد یکتای ملک نیز نامیده می‌گردد، میپردازیم؛ بدین ترتیب، که آغاز بدین پرسش جواب داده که شناسه یکتا مدرک مالکیت چیست؟ و بعد، روش اخذ شماره یکتا مدرک مالکیت و کاربردهای آن را توضیح خوا‌هیم بخشید.



شناسه یکتا مدرک مالکیت چیست؟
یک کدام از اطلاعاتی که در هنگام نام نویسی در سامانه املاک و اسکان مملکت، مالکین املاک مکلف به وارد کردن آن در‌این سامانه می‌باشند، شناسه یکتا گواهی مالکیت یا این که به عبارتی کد یکتا ملک یا این که شماره محل کار املاک آن است. لذا برای اکثری از افراد این پرسش مطرح میشود که شماره محل کار املاک در گواهی کجاست؟ شناسه یکتا مدرک مالکیت، شماره ای میباشد که از سوی سازمان تصویب ورقه ها و املاک مرز و بوم، به هر ملک تخصیص یافته و همچون کد ملی برای افراد واقعی و شناسه ملی برای افراد حقوقی، منحصر و مختص به عبارتی ملک میباشد.

شناسه یکتا مدرک مالکیت، شماره ای 18 رقمی میباشد که قابلیت و امکان استعلام واپسین حالت ملک را برای افراد آماده می نماید. این کد، در نصیب بالایی گواهی و در سمت راست آن قابل مشاهده است.



یکی مفاهیمی که ممکن میباشد با شناسه یکتا گواهی مالکیت، نادرست گرفته خواهد شد، کد رهگیری میباشد. کد رهگیری که بر پایه ی مصوبه دولت از سال 87 دریافت آن اجباری شده، شماره 13 رقمی میباشد که در سمت چپ ورقه‌ چهارم مبایعه ‌طومار های تنظیمی به وسیله دفترها املاک، قابل رویت است. قابل ذکر میباشد که از سال 87 دفترها املاک دارنده جواز، مکلف به تصویب معاملات فروش و اجاره در سامانه ای به عنوان سامانه تصویب معاملات و املاک مملکت iranamlaak.ir و دریافت کد رهگیری از این سامانه میباشند.

مطلقا بخوانید: نام نویسی ملک در سامانه املاک و اسکان amlak.mrud.ir

شیوه اخذ شناسه یکتا مدرک مالکیت
برای اخذ شناسه یکتا گواهی ملکی، مورد نیاز میباشد که فرایند تحت طی گردد:



۱مرحله اولیه اخذ شناسه یکتا گواهی مالکیت: خریداری کردن مدارک لازم



درخواست کننده اخذ شماره یکتا مدرک مالکیت در مرحله اولیه، می بایست مدارک موردنیاز برای اخذ شناسه یکتا ملک را فراهم کند. این مدارک عبارتند از :



ادله مالکیت مالکی که تقاضاکننده اخذ شناسه یکتا گواهی مالکیت میباشد.



کارت ملی و شناسنامه صاحب و مالک و در حالتی که که درخواست اخذ کد یکتا گواهی مالکیت بوسیله نماینده قانونی صاحب اجرا گیرد، وکالت طومار دارای اعتبار نماینده قانونی صاحب و مالک.



نقشه خصوصیات دار عرصه ملک، که به وسیله نقشه بردار واجد صلاحیت، تنظیم، مهر و امضا و پذیرش گردیده باشد. قابل ذکر میباشد که نقشه بردار دارنده صلاحیت، یکی‌از سه تیم شرکتهای مهندسین مشاور نقشه برداری دارنده تاییدیه، دارای تخصص نقشه برداری دارنده پروانه از سازمان نظام مهندسی و متخصص قانونی دادستانی میباشد



۲مرحله دوم اخذ شناسه یکتا گواهی مالکیت: مراجعه به دفتر ها سرویس ها پیشخوان و دفترها ICT

بعد از اینکه کل مدارک مورد نیاز برای اخذ شماره یکتا مدرک مالکیت، به وسیله درخواست کننده فراهم شوید، می اقتدار با مراجعه به دفتر ها سرویس ها پیشخوان در شهرها و دفتر ها ICT در روستاها، کد یکتای ملک را اخذ نمود.

بیشتر بخوانید: تارنما سامانه سابا hmi.mrud.ir




کاربردهای شناسه یکتا گواهی مالکیت
بعد از توضیح شماره یکتا گواهی مالکیت و شیوه اخذ آن، در‌این قسمت به توضیح کاربردهای شناسه یکتا ملک می‌پردازیم.



کاربرد نخستین شناسه یکتا مدرک مالکیت: پیگیری واپسین شرایط ملک و قابلیت و امکان استعلام تشخیص اصالت مدرک مالکیت میباشد.

مهمترین کاربرد شماره یکتای ملک، قابلیت پیگیری واپسین شرایط استعلام الکترونیکی ملک، از روش وبسایت سازمان تصویب اوراق و املاک مرز و بوم است؛ با این توضیح که درصورتی که شخصی، قصد استعلام واپسین شرایط ملکی را داشته ، قادر است با مراجعه به وب سایت سازمان ورقه ها و املاک میهن و با به کارگیری از شناسه یکتای استعلام ملک، از واپسین موقعیت ملک استحصال اگاهی کند. روند پیگیری واپسین شرایط ملک با به کار گیری از شماره یکتا مدرک مالکیت، مبنی بر راهنمای ذیل میباشد:



۱عبارت ( سازمان تصویب ورقه ها و املاک سرزمین ) را در مرورگر دستگاه خویش جست و جو کرده تا شیت نتیجه ها، بر پایه ی تصویر پایین به شما علامت داده خواهد شد. بر روی پیوند نخستین، که نشانی آن، ssaa.ir است، کلیک نمائید.



شماره یکتا مدرک مالکیت



۲در ورقه نو که کاغذ اساسی وبسایت سازمان تصویب اوراق و املاک مرزو بوم میباشد، بر روی آیتم میز سرویس ها الکترونیکی کلیک کرده و از منو استعلامات ثبتی، مورد پیگیری استعلام الکترونیکی ملک را تعیین و کلیک نمائید.



شناسه یکتای استعلام ملک



۳اکنون برای پیگیری واپسین حالت ملک،کافی میباشد که شماره یکتا مدرک مالکیت را در فریم مربوطه وارد کرده و بعداز تایپ کردن نتایج توده پرسش ریاضی در فریم دوم، دکمه ارسال را بزنید.



کد یکتای ملک



کاربرد دوم شناسه یکتا گواهی مالکیت: نام نویسی در سامانه املاک و اسکان

بنابر اعلام وزارت رویکرد و شهرسازی، همگی مالکین از تاریخ 19 فروددین ماه به برهه زمانی دو ماه مجال داشته تا با مراجعه به سامانه کد یکتا املاک مبادرت به تصویب داده ها مالکیت املاک خویش کنند. یک کدام از اطلاعاتی که در هنگام نام نویسی در سامانه کد یکتا املاک، متقاضی ها نام نویسی موظف به درج آن در سامانه هستند، شماره یکتا مدرک مالکیت بوده که در‌این نوشته‌ی علمی تماما توضیح داده شد.



قابل ذکر میباشد که نام نویسی ملک ک بهترین وکیل مشهد تفکیکی در سامانه املاک و اسکان، از روش دانلود نرم افزار املاک و اسکان نیز قابلیت و امکان پذیر است.

پیرو بخوانید: سامانه نام نویسی کد یکتا املاک
جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه‌ی شناسه یکتا گواهی مالکیت در شبکه تلگرام موضوعات حقوقی عضو گردید . کارشناسان راس مشورت حقوقی دینا نیز فراهم اند تا با ارائه سرویس ها مشورت حقوقی تلفنی دینا به سوال های شما عزیزان پیرامون شناسه یکتا گواهی مالکیت جواب دهند.




واپسین خبر ها مربوط به شناسه یکتا مدرک مالکیت



11 اردیبهشت ماه 1400
بنابر اعلام نائب رئیس وزیر رویکرد و شهرسازی، کلیه مالکین املاک اعم از اینکه ملک آنان دارنده گواهی مالکیت بوده یا این که فاقد گواهی مالکیت باشد، موظف به نام نویسی در سامانه کد یکتای املاک بوده و مالکین املاک دارنده مدرک، ضروری میباشد در هنگام نام نویسی ملک، شناسه یکتا مدرک مالکیت خویش را وارد کنند.
 
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.