مهریه عندالمطالبه

۲۶ بازديد

مهریه عندالمطالبه
مهریه عندالمطالبه به عبارتی مهریه‌ای میباشد که در طول نکاح گزینش می گردد و بعد از سرازیر شدن صیغه عقد مرد بایستی آن را به زن بدهد. در صورتیکه مرد تمکن مالی داشته باشد بایستی مهریه عندالمطالبه را تماما به زن بپردازد؛ البته درصورتی که که مرد موقعیت پرداخت مهریه را نداشته باشد، قابلیت درخواست اعسار از پرداخت مهریه را داراست.
طلاق فوری در مشهد 

در شرایطی که دادگاه با این درخواست موافق نماید مرد می تواند مهریه را به طور چکی بپردازد. در‌حالتی که مهریه عندالمطالبه باشد، زن به ازای پرداخت ۱۱۰ سکه می تواند درخواست صدور حکم قضایی نماید. در حالتی‌که مرد با وجود تمکن مالی از پرداخت مانده مهریه زن اجتناب کرده‌باشد، طرز پرداخت مهریه به طور قسطی یا این که بی نقص به وسیله دادگاه مشخص و معلوم گردد.

مهریه عندالاستطاعه
درین موقعیت پرداخت مهریه منوط به دارا بودن یارا مالی مرد خواهد بود. در‌صورتی‌که مرد از یارا مالی کافی برای پرداخت مهریه منتفع باشد می تواند آن را بپردازد؛ البته؛ درصورتی که که مرد توان مالی پرداخت مهریه را نداشته باشد اجباری برای پرداخت مهریه به وسیله وی نیست. براین اساس، زن نمی‌تواند به خیال عدم پرداخت مهریه مرد را روانه زندان نماید یا این که اورا زیر‌فشار بگذارد.

تفاوت مهریه عندالستطاعه و عندالمطالبه
در‌این نصیب از نوشته ی علمی همگی چیز درباره مهریه دادسو قصد داریم تفاوت مهریه عند الستطاعه و مهریه عندالمطالبه را رسیدگی می کنیم.

پرداخت مهریه عندالمطالبه منوط به دارا بودن تمکن مالی مرد وجود ندارد و هر مجال که زن درخواست مهریه داشته باشد بایستی مرد آن را بپردازد.
در مهریه عندالستطاعه پرداخت مهریه مبتنی بر حالت مالی و اقتصادی مرد انتخاب میگردد. در‌حالتی که مرد بضاعت و توان مالی پرداخت مهریه را نداشته باشد زن نمی‌تواند وی پایین‌فشار قرار دهد.
برای مهریه عندالمطالبه تضمین اجرایی پرداخت مهریه در حیث گرفته گردیده و زن می تواند به ازای عدم پرداخت مهریه بوسیله مرد برای وی حکم جلب بگیرد.
در حالتی که مرد توانگری مالی پرداخت مهریه عندالمطالبه را نداشته باشد می تواند درخواست اعسار از مهریه را به دادگاه ارائه نماید و مهریه را به طور غیر نقد بپردازد.
در مهریه عند استطاعه نیازی به ارائه حکم اعصار و تقسیط مهریه نیست.
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.