ضرر و زیان افت ارزش خودرو

۲۸ بازديد
ف بهترین وکیل مشهد خودرو 


مطلقاً تا به درحال حاضر چشم‌اید که خودروها بعداز تصادف در گیر افت بها میشوند. معمولاً در تصادفات رانندگی یک کدام از خودروها زخم بخش اعظمی می‌بیند و راننده تقصیر کار می بایست ضرر و زیان اورا پرداخت نماید. در صورتی تصادف شدت چندانی نداشته باشد، ضرر و زیان متعددی به خودرو وارد نمیشود؛ البته در حالتی‌که ترازو ضرروزیان وارده به بدنه اتومبیل زیاد باشد و زیان دیده گیری برای شخص مقابل به وجود بیاید، خودرو مصدوم ضمن تعمیر و مرمت، مبتلا افت ارزش نیز میشود.

درین حالت شخصی که منجر تصادف گردیده‌است می بایست برای جبران خسارتی که وارد کرده مبلغ معینی را به شخص ضرر و زیان چشم بپردازد. البته در‌حالتی که از این عمل دوری نماید، شخصی که خودرو اش در گیر افت بها گردیده، می تواند گلایه خویش را به شورای حل اختلاف ارائه کرده و پیگیر قضیه افت ارزش خودروی خویش خواهد شد.

عمدتاً مسئول پرداخت افت بها خودرو راننده‌ای میباشد که سبب ساز تولید اتفاق گردیده‌است. در صورتی‌که هر دو راننده بتوانند بر راز قیمتی برای افت خودرو به توافق برسند، مشکلشان حل می‌گردد، البته در غیر این شکل بایستی مبادرت به مراجعه حضوری به شورای حل اختلاف نمایند تا با پژوهش کارشناسی، معیار ضرر و زیان وارده معین خواهد شد و یا این که گلایه به دادگاه ارجاع گردد.

در‌این نوشته‌علمی از مجموعه حقوقی آتیه آفرینان عدل و داد جو ، می خواهیم به نظارت جدول افت بها خودرو و همینطور شیوه پژوهش به شکایات و به حساب آوردن افت خودرو بپردازیم از درپی همپا ما باشید.

فهرست محتوا [نهفته]

مسئول پرداخت افت بها خودرو کیست؟
برای پژوهش به افت ارزش خودرو می بایست به کجا مراجعه کنیم؟
چطور خواهیم توانست در بروز تصادفات، ضرر افت بها خودرو خویش را اخذ کنیم؟
چطور می‌اقتدار گزینش کرد که خودرو تا چه معیار افت بها داشته میباشد؟
به چه خودروهایی افت بها وابستگی نمی‌گیرد؟
به چه شکل مطابق عرف بازار بها افت خودرو انتخاب میشود؟
رسیدگی افت ارزش خودرو از حیث کارشناسان به چه عواملی متعلق میباشد؟
به چه شکل می‌اقتدار ضرر و زیان افت بها را با‌گاز اخذ نمود؟
چه عواملی در افت بها خودرو مؤثر میباشند؟
تصادف با خودروهای گران‌قیمت چه قوانینی برای افت ارزش داراست؟
مسئول پرداخت افت ارزش خودرو کیست؟
همان گونه که گفتیم، مسبب سانحه تصادف، بایستی افت بها خودرو را برای راننده ضرروزیان چشم پرداخت نماید. در صورتی هر دو راننده نتوانند بر راز معیار افت خودرو به توافق برسند، بایستی به مراجع پارسا برای معین نمودن هزینه افت آن مراجعه نمایند تا مشکلشان برطرف شود. در هر شکل پرداخت نکردن افت بها خودرو، متعلق به موقعیت به محرمانه میباشد. برای مثال در‌حالتی که شخص ضرر و زیان چشم تقاضای افت ارزش نداشته باشد، نیازی به پرداخت افت بها خودرو وجود ندارد.

اما دقت داشته باشید که بیمه معمولاً عهده دار پرداخت خسارات سوانح رانندگی و همینطور جراحت‌دیدگی افراد ثالث میباشد. البته دارندگان خودرو با اعتنا به ضابطه بیمه اجباری فرد ثالث که در ماده 1 تیتر شد‌ه‌است و در سال ۱۳۹۵ به ثبت رسید، ملزم میباشند وسیله نقلیه‌شان را بیمه نمایند تا در ارتباط وارد داخل شدن اینگونه خساراتی، مشکلی به وجود نیامده و بیمه مبلغ ضرر و زیان را پرداخت نماید.

همینطور در ارتباط با بیمه فرد ثالث نیز همین مورد مطرح میباشد و می بایست برای تأمین مالی و جانی اشخاصی که سرنشین خودرو میباشند، شخص صاحب و مالک خودرو، بیمه فرد ثالث را اخذ کند تا بتواند ضمن ضرر افت ارزش خودرو، ضرر و زیان‌های وارده بر اشخاص را نیز پایین پوشش بیمه قرار دهد. بیمه گذار ملزم به پرداخت ضرر و زیان مالی به صورت غیر بی واسطه میباشد و کمپانی‌های بیمه افت ارزش خودروهایی که تصادف می‌نمایند را پرداخت می‌کنند.

برای تفحص به افت ارزش خودرو بایستی به کجا مراجعه کنیم؟
معمولاً راننده‌ای که سبب ساخت‌و‌ساز تصادف شد‌ه‌است و خساراتی را به خودروی مقابل وارد نموده، بایستی به شورای حل اختلاف مراجعه نماید. تقاضای اخذ زیان از جانب شخص شاکی منجر انتخاب افت ارزش خودرو می‌گردد. چنانچه هر دو طرف به توافق نرسند که چه پولی می بایست بابت افت داده خواهد شد، شورای حل اختلاف این زمینه را معلوم می‌نماید و بعداز تهیه دادخواست شخص مجروح زیان ناشی از افت وی به وسیله حاکم شورا و کارشناسانی که دراین مورد ماهر می‌باشند، معین می‌شود.

بدین ترتیب این هزینه کارشناسی گردیده را که دارای تخصص مرتبط با تصادفات انتخاب می‌نماید، به عنوان ترازو افت ارزش خودرو شناخته میشود. شخصی که ضرر را وارد آورده می بایست مبلغ افت را پرداخت نماید. درصورتی که این ترازو ضرر و زیان کمتر از ۲۰ میلیون برآورد خواهد شد، در شورای حل اختلاف به آن تفحص میگردد اما در صورتی واحد سنجش زیان پولی بیشتراز ۲۰ میلیون تومان باشد، پژوهش و صلاحیت انتخاب آن بر عهده دادگاه میباشد و شورای حل اختلاف در‌این حالت پرونده و دادخواست را به دادگاه ذیصلاح ارائه می‌نماید.

افت بها خودرو | ضرر و زیان افت ارزش خودرو
افت ارزش خودرو | زیان افت بها خودرو
چطور میتوانیم در بروز تصادفات، زیان افت ارزش خودرو خویش را اخذ کنیم؟
گاهی در تصادفات شخص مسبب اتفاق، سریعاً مبلغ ضرروزیان را به فرد پرداخت کرده و قبول می‌نماید که خطا از سمت خودش بوده میباشد. البته گاهی بعضا از افرادی که سبب ساز به سانحه تصادف میشوند، آن را نمی‌پذیرند و برای جبران زیان اقدامی نمیکنند. بنابراین بایستی فردی که واقعه چشم برای اخذ ضرر و زیان خویش اقداماات مایحتاج را شکل دهد.

در این‌حالت بر طبق کروکی تصادف، مدارک شناسایی صاحب خودرو و گزارشی که پلیس تهیه و تنظیم می‌نماید، شورای حل اختلاف با یاری کارشناسان، بعداز نظارت‌های صورت گرفته اعلام می‌نماید که آیا مبلغ بیشتراز ۲۰ میلیون تومان یا این که کمتر از آن میباشد. در صورتی‌که که کمتر از ۲۰ میلیون تومان باشد، داستان در به عبارتی شورای حل اختلاف به نقطه پایان می رسد البته در حالتی‌که که مبلغ بیشتر باشد، می بایست در دادگاه ذیصلاح واحد سنجش ضرروزیان حقیقی وواقعی گزینش شود.
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.