شرط فعل در عقد نکاح

۲۸ بازديد
ی بهترین وکیل مشهد سلام 
در‌این نوشته‌ی علمی اشکال شروط درست خلال عقد نکاح را گزینه تحقیق قرار میدهیم .

برای مشورت گونه های شروط درست خلال عقد نکاح




همانطور که در عرف مرسوم میباشد ، زن و مرد در هنگام عقد نکاح ، شروط خلال عقد نکاح را که در قباله های تزویج مذکور را امضا می نمایند و بدان پایبند می‌شوند . ولی این شروط بازدارنده از آن نیستند که زن و شوهر بتوانند شروط دیگری را ضمنا عقد تزویج بگنجانند و بر رمز موضوعات متفاوتی به توافق برسند و آنها‌را بر طرف مقابل شرط کنند . اما شروطی که علاوه بر عقد نکاح به وسیله زوجین در گواهی وصلت درج می‌شوند می بایست طبق شرع و ضابطه و به طور درست علاوه بر عقد نکاح درج شوند تا درست و دارای اعتبار بوده و بتوان به آن‌ها استناد کرد . به همین برهان در ضابطه مدنی گونه های شروط درست و صحیح خلال عقد نکاح درج گردیده است تا زن و مرد بتوانند در پوسته آن‌ها اموری را بر دیگری شرط نمایند . لذا پیرو این نوشته‌علمی قصد داریم به نظارت مهم‌ترین اقسام شروط درست علاوه بر عقد نکاح بر طبق ضابطه مدنی اعم از شرط صفت در عقد نکاح ، شرط سود در عقد نکاح و شرط فعل در عقد نکاح پرداخته و آنان را به طور مختصر توضیح بدهیم .



شروط درست علاوه بر عقد نکاح
زمانی که زن و شوهر قصد دارا هستند ضمن شروط نوشته شده در قباله تزویج ، شروط دیگری را نیز بدان اضافه کنند ، بایستی به درست بودن شروط ذکر شده اعتنا ویژه ای داشته باشند تا آن شرط به حیث فقهی و رسمی فسخ نباشد که به موجب ماده 232 و 233 ضابطه مدنی شروط خلال عقد فسخ در عقد نکاح به گستردن گزینه تحقیق قرار گرفته اند و به همین استدلال هم در نوشته‌علمی ای غیر وابسته به توضیح شروط فسخ در عقد نکاح پرداخته گردیده‌است . لکن در‌این بخش قصد داریم به پژوهش اقسام شروط درست و معتبری که می قدرت علاوه بر عقد نکاح آن‌ها‌را درج نمود بپردازیم که شروط درست خلال عقد نکاح طبق ماده 234 ضابطه مدنی آیتم نظارت قرار گرفته اند که عبارتند از شرط صفت ، شرط فیض و شرط فعل که ذیلا آیتم تحقیق قرار میگیرند و در نوشته ی علمی ای جدا شایسته ترین شروط خلال عقد وصلت را ارائه میکنیم .


شرط صفت در عقد نکاح
یک کدام از گونه های شروط صحیحی که زن یا این که شوهر میتوانند علاوه بر عقد تزویج درج نمایند ، شرط صفت است . شرط صفت در عقد نکاح عبارت میباشد از این که وجود صفت و یا این که وصف خاصی در یکی طرفین اعم از زن یا این که مرد شرط خواهد شد و یااینکه برای مهریه شرط صفت خاصی در نظر گرفتن گردیده باشد . در این‌حالت شرط صفت در عقد نکاح پژوهشگر گردیده است و این شرط صفت ، نوعی از شروط درست علاوه بر عقد نکاح میباشد . مثل اینکه مرد در عقد نکاح شرط نموده باشد که زن دارنده هنر لباس دوزی یا این که گواهی تحصیلی دانشگاهی باشد که‌این نوع شرط ، درست ، صحیح و دارای اعتبار خواهد بود . جهت کسب اطلاعات جامع تر در زمینه ی شرط صفت در تزویج و سرپیچی از آن کلیک نمائید .





شرط سود در عقد نکاح
دو‌مین گروه از گونه های شروط صحیحی که می اقتدار خلال عقد وصلت قرار بخشید ، شرط فیض است که بر پایه ی ماده 234 ضابطه مدنی شرط فیض آن میباشد که علاوه بر عقد نکاح تحقق امری در بیرون بوسیله یک کدام از زوجین شرط بشود که شرط سود درضمن عقد تزویج نیز به طور کامل درست و دارای اعتبار خواهد بود . برای مثال شرط وکالت زن در جدایی از جانب شوهر یکی مثال های شرط فیض در عقد نکاح میباشد که در اکثری از موردها زن با شوهر خویش شرط می نماید که از جانب وی وکالت داشته باشد تا در قوانینی بتواند خویش را مطلقه کند . داده ها جامع تر در‌این خصوص علاوه بر نوشته‌ی علمی شرط سود در عقد نکاح و سرپیچی از آن آیتم نظارت قرار گرفته میباشد .


شرط فعل در عقد نکاح
سومی عهدوپیمان از شروط درست و صحت که خلال عقد نکاح لازم به ذکر میباشد ، شرط فعل میباشد که علاوه بر ماده 234 ضابطه مدنی گزینه اشاره قرار گرفته میباشد و مبنی بر آن ، مبادرت به فعالیت و یا این که دوری از اجرا شغل مشخصی بر یکی زوجین یا این که بر هر دوی آن‌ها شرط می‌گردد ، شرط فعل در عقد وصلت پژوهشگر شد‌ه‌است . شرط فعل در عقد نکاح نیز مطابق ضابطه مدنی تماما درست و دارای اعتبار خواهد بود و فردی که جاری ساختن فعل یا این که دوری از فعلی را به موجب شرط خلال عقد نکاح پذیرفته میباشد ، موظف می گردد تا به شرط ذکر شده پایبند بوده و بدان شغل نماید . از جمله در حالتی که که خلال عقد نکاح شرط خواهد شد که شوهر در محل و شهر بخصوصی سکونت نماید ، شرط فعل در عقد نکاح پژوهشگر می‌گردد و مرد نمی تواند زوجه را با خویش به شهر دیگری پیروز شود
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.